Jag är inte funktionell

Jag läser via Politikerbloggen och helagotland.se att Kristdemokraterna på Gotland, med Maciek Onoszko i spetsen, i en motion vill förändra (läs skrota) skolans sexualupplysning. Om homosexualitet säger Yngve Andersson (KD:s representant i Gotlands fullmäktige):

Heterosexualitet verkar inte vara det normala längre, det pratas om alla varianter. Jag dömer inte folk, de får göra vad de vill. Men biologiskt sett är homosexualitet inte funktionellt.

Det är alltid lika kul att komma hem efter en lång arbetsdag och läsa att homosexualitet inte är funktionellt. Vad anser Kristdemokraterna om avhållsamhet? Är det, biologiskt sett, funktionellt?

Minns någon förresten den här debattartikeln från 2007?

Företrädarna för Verklighetens folk har återigen talat. Det är verkligen dags för en Rödgrön regering.

P.S. Kristdemokraternas nättidning skriver också om motionen, men väljer att utelämna Andersson uttalande om homosexualitet. Alliansfritt Sverige skriver också om Gotlandstokarna.
P.S. 2. Jag undrar om de är medvetna om hur många barn som har homosexuella föräldrar? Kom de kanske med storken eller var det jungfrufödsel all over again?
P.S. 3. Läs gärna Peter Anderssons blogginlägg Jag förstår inte Göran Hägglund och KD.

Inga kommentarer: