Bruce Springsteen v. Melissa Etheridge (Del II)

Som rubriken avslöjar har jag skrivit om detta förut.

Svenskar och i synnerhet Socialdemokrater är besatta av Bruce Springsteen. Partiordförande Mona Sahlin är kanske Sossarnas största fan av Springsteen. Men har ni hört någon Sosse (förutom jag) nämna Melissa Etheridge?

Om man gillar Springsteen, borde man banne mig gilla Etheridge. Hon har ännu inte varit i Sverige. Förmodligen på grund av intresset är så svalt.

För någon dag sedan dedikerade jag en låt till Sahlin, där Springsteen sjunger duett med Etheridge. Enlig säkra källor, har Sahlin läst mitt inlägg och sett videon till Thunder Road.

Nu har Socialdemokraterna investerat i en gigantisk reklampelare på Stureplan. Är det ett försök att fånga Stureplanssossarna?

Sahlin! För de pengarna, som denna reklam kostar, hade jag, om jag vore du, istället bjudit in Etheridge till Sverige.

Socialdemokraterna kunde ha bjudit på en gratiskonsert med Etheridge. Vi kunde ha hyrt Globen, eller varför inte någon utomhusscen? Vi kunde ha gjort en stor grej av att bjuda in Etheridge till Sverige.

Många röster hade vi vunnit i och med denna gratiskonsert. Men istället satsar Socialdemokraterna på Stureplan.

I övermorgon, om jag får sju rätt på Lotto, kommer jag att anlita Etheridge. Jag kommer då, med hjälp av Lottovinsten, att bjuda svenskarna på en gratiskonsert med Melissa Etheridge.

Stureplan? Hur tänkte ni nu Sahlin & Co?

Johan Ulvenlöv dedikerar tre Springsteenlåtar till regeringen.



1 kommentar:

Min plats bland orden sa...

Instämmer helt och fullt. Gillar man Springsteen måste man älska Melissa Etheridges. Fast här i Sverige är det knappt någon som känner till hennes. Synd. Hon är en stor live-artist och skulle dra massor av röster. Stureplanskidsen kommer inte ur soffan på valdagen, så det känns som fel grupp att rikta sig till.

ps. Etherdiges var på Cirkus i Stockholm 1996.