Saknar ni mig? Jag saknar er! Dock saknar jag min hustru mer

Denna helg har Socialdemokratiska ombud från Stockholm stad och hela länet samlats i Kistamässan för att diskutera politik, delta i seminarier och utbyta erfarenheter. Igår besökte partiordförande Mona Sahlin och fick stående ovationer i kongressalen.

Jag är inte där. Jag är inte ombud och jag har inte blivit inbjuden som bloggare. Jag behöver dock ingen inbjudan. Alla medlemmar är välkomna. Så varför är jag inte där? Jag vill vara där, tro inget annat. Jag vill blogga om det som händer i Kistamässan. Jag vill diskutera politik, utbyta erfarenhet och delta i seminarier, men...

... I veckan har jag jobbat fem långa vaktpass. Sammanlagt 52 timmar (varje arbetad timme behövs). Lägg till restid till och från jobbet och det blir 62 timmar. När jag har kommit hem från jobbet har jag sagt hej till min hustru, ätit hennes fantastiska mat och därefter somnat. Väckarklockan har, alla dagar utom en, ringt 04.49.

Denna helg prioriterar jag därför det privata framför politiken.

Igår var jag och Åsa bland annat till Kungens kurva. På IKEA köpte vi trädgårdmöbler och självklart hamnade ytterligare saker i den gula plastkassen. På Bauhaus köpte vi pelargoner och konstgräs. På Plantagen köpte vi en balkonglåda (men inser redan nu, att vi borde köpt två till). På Willys handla vi ingredienser till en fiskgratäng och på Systembolaget köpte vi en flaska vin.

Idag ska vi fixa balkongen, städa, tvätta, laga mat och umgås.

Det är lätt att säga ja till mycket som har med politik och Socialdemokraterna att göra. Det är betydligt svårare att säga nej. Att avstå. För jag älskar politik.

Vill ni ha fortsättning eller vill ni ha förändring? Jag vet att ni vill samma
sak som jag. Ni vill ha förändring. Jag vill leda den förändringen. Jag vill
leda en rödgrön regering. Är ni med?
Med ovanstående ord inledde Sahlin sitt tal igår. Jag vill ha förändring Sahlin. Jag vill att du leder den förändringen. Jag vill att du ska leda en rödgrön regering. Jag är med Sahlin, men inte denna helg. Vi ses dock på onsdag, när vi ska ut på bussturné.

Inga kommentarer: