Varför gör Försäkringskassan dyr reklam?



Min första tanke när jag såg Försäkringskassans nya reklamfilm (OBS! Det är inte den ovan, men spela den gärna) spelas om och om igen i TV3:s pauser var - varför gör Försäkringskassan reklam? Min andra tanke var - hur mycket har reklamen kostat?
-
15 miljoner har den kostat, läser jag i Aftonbladet.
-
Den visas inte bara i teve utan kampanjen rullar även runt i tidningarna. ”Nu får man hjälp i tid” och ”Ingen ska hamna utanför” är budskapen från Försäkringskassan. Otroligt provocerande, för de människor som inte får hjälp i tid, eller har hamnat utanför. Försäkringskassans informationsdirektör Inger Dunér har "viss förståelse för upprördheten": Informationsuppdrag har man. Vi har haft en jättebesvärlig period och har varit svårtillgängliga under sommaren och början på.
-
Jag kommer ihåg Anslagstavlan. Varför försvann Anslagstavlan från vår TV-ruta? Där kunde ju Försäkringskassan lagt ut sin "information" (och det skulle inte ha kostat 15 miljoner).


På samma ämne skriver bloggarna Mig äger CSN och Den osynliga patienten
-
Under strecket:
Josefin Deiving skriver om 90-talisterna.
Svensson skriver om sekulär vigsel. Dagen har också skrivit om detta och enligt en läsarfråga, anser de flesta att Kyrkan ska avstå sin vigselrätt.
Nicklas Eriksson tror att det är kört för sossarna i Göteborg i och med Görans avgång.
Eva-Lena Jansson undrar vem som ska betala hyran för Fredrick Federleys salladsbar.
Kristian Krassman skriver att S har verktygen för oroliga tider.
Ett hjärta rött - Socialen nästa för sjuka och arbetslösa.
Trollhare skriver att man kan få sparken om man bloggar, vilket Rosa tankar har fått.

2 kommentarer:

lill_3 sa...

Tycker att försäkringskassan kan använda sina pengar på bättre sätt För att inte tala om den datorisering som kostar multum per timme..Och varför korta samtalstiden med kunderna ? Är det för att de ska slippa besvärande frågor..Och hur kan regeringen bara slappt låta denna försämring ske...Golva de som redan har det svårt...Ja jag bara undrar...

Anonym sa...

Jag såg reklamfilmen igår på TV och det kändes som ett slag i magen. Jag är "oerhört kraftigt stresskänslig" och kommer jag i en oförutsägbar situation så kan jag tappa greppet om verkligheten.

Varför i hela friden skall FK göra en reklamfilm att sända i TV. De vill verkligen se folk lida.