Tina Fey ÄR Sarah Palin

Politik & humor gillar jag. Jag är överlycklig att Snacka om nyheter har börjat igen (går att se via Kanal 9:s webbteve för dem som har missat det). Kanal 9 visar även The Daily Show med Jon Stewart. Se till exempel detta avsnitt där Stewart pratar om Biden, Palin, Obama och McCain. Låt Annika Lantz göra ett liknande program som Jon Stewart! Lantz i P1 och P4 missar jag sällan. Parlamentet är också ett program som blandar politik och humor (men som jag har tröttnat lite på).
-
Läste ni Liza Marklunds krönika Palin - en hycklare i Expressen idag? Tyvärr hittar jag inte den på nätet, men här kommer ett litet utdrag:
-
Debatten mellan de vice presidentkandidaterna Joe Biden och Sarah Palin i fredags morse blev ingen nagelbitare direkt. Det enda som slog mig var hur TOLERANT hon var. Först deklarerar hon att hon var emot att homosexuella skulle få gifta sig. Sedan kungjorde hon, utan att blinka, atteftersom hon var så TOLERANT så kunde hon minsann tänka sig att bögar både fick hälsa på varandra på sjukhuset om de blev sjuka och äga ett hus tillsammans om de behövde någonstans att bo. Kan man tänka sig, vilken tolerans. [...] Men vad är egentligen "tolerans"? Ragnar Ohlsson, professor i filosofi vid Stockholms universitet, har skrivit följande: "Tolerans... är en attityd till andra människor, som innebär att man inom vida gränser tillåter andra att hysa andra uppfattningar än dem man själv omfattar." Definitionen gör Sarah Palins hyckleri oerhört tydligt.
-
Jag har hittat det här fantastiska klippet på YouTube. Tina Fey ÄR Sarah Palin:


-
Expressen

Inga kommentarer: