S-kultur - Bloggen om socialdemokraternas kulturrådslag

Jag har fått en inbjudan att vara en av skribenterna på bloggen S-kultur - Bloggen om socialdemokraternas kulturrådslag.
-
Kan det måhända vara något av följande inlägg som gjort att jag fått den äran:
Socialdemokraterna vill stärka tillgängligheten till kulturen, stimulera kreativiteten och förbättra villkoren för kulturarbetarna
Kultur für alle - Del II
Kultur für alle
Kulturbudgeten och arkeologin
Takvandringar (och lite om Kultur für alle)
En bok för alla (rika)
-
I inbjudan fanns inga anvisningar av vad som förväntas av mig och vad jag kan tänkas bidra med. Jag inväntar instruktioner från hjärnorna bakom bloggen S-kultur, innan jag vågar börja blogga där.
-

I morgon måndag hålls det dock en presskonferens om Socialdemokraternas kulturrådslag klockan 10.30 på 68:an med Marita Ulvskog, partisekreterare och Margareta Israelsson, riksdagsledamot (s), gruppledare Kulturutskottet.
-
Tyvärr jobbar jag på BwH i morgon och har ingen möjlighet att komma.
-
Vidare läsning:
Socialdemokraternas motion till riksdagen En kulturpolitik för framtiden, 2008. Socialdemokraternas kommittémotion, UO 17, Kultur, medier, trossamfund och fritid, 2008.

Inga kommentarer: