HBT-socialdemokrater i Sverige

I somras bildades det första partipolitiska nationella hbt-nätverket, HBT-socialdemokrater Sverige (läs här och här). Vårt nätverk växer, det strömmar hela tiden till nya medlemmar. 27 september i år bildades HBTs Öresund som en officiell förening och fler HBTs-föreningar kommer det att bli.
-
Peter Frejhagen, som är sekreterare för HBT-socialdemokrater i Sverige, har nu gjort om vår gamla hemsida och den är riktigt bra. Den heter numer HBT-socialdemokrater. Nu finns även vårt (=HBT-sossarna i Stockholm) hbt-politiska program på hemsidan. Läs det och kom gärna med kommentarer.
-
Nu i helgen har vi en gemensam medlemshelg på Bommersvik. Jag ser verkligen fram emot denna helg. Det har blivit tradition och jag älskar Bommersvik (och kanske det blir årets sista dopp och därefter direkt in i bastun?). Det är synd att dessa konferensanläggningar är så dyra. Många konferensanläggningar läggs ner.
-
Nåväl, många intressanta föreläsare kommer i helgen. Jag är speciellt glad över att Håkan Juholt kommer.
-
Under strecket
Facebookgrupper som S + Mp , S + Mp + V och S + V dyker upp som svampar ur jorden. Jag har läst en rad inlägg på knuff. I nuläget nöjer jag mig med att läsa och inte bidra till debatten, mer än att det finns andra allianser mellan socialdemokraterna och vänsterpartiet. Jag är speciellt glad över att min arbetskollega tillika hbt-sosse Janne är tillsammans med Hans. Grattis till er båda! Det är underbart när två människor man gillar blir tillsammans.
-
Janne är killen i militäruniform som ger Kerstin Haglö en puss (han förekommer även i Annas pridefilm från 2007):


Inga kommentarer: