Ingen höst utan Heather Nova

Det finns artister som jag förknippar med höst. Artister som Ane Brun, Anna Ternheim, Sophie Zelmani och Heather Nova. Jag har nästan alla skivor av Nova (jag tror jag saknar blott och bart två liveskivor). Jag har även skivor och enstaka låtar, där hon gästspelar hos andra artister (till exempel ATB, Eskobar och soundtracket till I am Sam).
-
När jag skulle spela några låtar med Heather Nova på Spotify igår, upptäckte jag att hon har släppt ett nytt album - The Jasmine Flower - och det redan förra året! Albumet har spelats in enbart på solenergi, vilket är helt rätt i dessa miljömedvetna tider.
-
Till min glädje finner jag att hon ska spela i Filadelfiakyrkan i Stockholm den 13 november. Biljetter kan köpas på Ticnet. Hösten är räddad!
-
En liten försmak av The Jasmine Flower (hela albumet finns också på Spotify):
[UPPDATERING]
Jag var just inne på cdon.com - de tar 649/559 kronor för Novas senaste skiva. Vansinne!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vänta tills konserten då kan du säkert köpa den där... för ett bra pris. Jag skall med dit.

\sotarn Gävle

Anonym sa...

Håller med om att priset är rent vansinigt. Själv förknippar jag sedan jag läste Dragonbone Chair Heather Nova med melankoliska höstdagar. :)