Jag & Audrey Hepburn

Ända sedan jag såg Audrey Hepburn köra en Vespa genom Rom i filmen Prinsessa på vift, har jag velat ha en Vespa. Det finns dock ett, nej två aber - jag har inget körkort och en Vespa kostar närmare 30 000 kronor (pengar jag absolut inte har). Det finns dock billigare alternativ, som den ovan. Nu har även min fru gjort mig uppmärksam på att lagen för moped ändras den första oktober.
-
Jag klarar mig faktiskt utmärkt utan körkort. När jag vill ta mig någonstans i staden, använder jag kollektivtrafik, apostlahästarna eller cykel. När jag och min fru är i behov av en bil (till exempel om vi ska köpa något stort på IKEA), samåker vi med vänner eller hyr en bil (innan någon hinner göra sig lustig i kommentatorsfältet, vill jag poängtera att det är min fru som kör och innehar körkort). Ur ett miljöhänseende är jag ett föredömligt exempel. Dock blåser förändringarnas vindar. Jag kommer att börja på ett nytt jobb. Detta arbete kommer troligtvis att innebära en massa möten med olika kunder runt om i stan.
-
Kollektivtrafik och cykel i all ära - men ovanstående scooter gör det möjligt för mig att snabbt ta mig från punkt A till B. Jag ska vidare inte sticka under stol med att det även har med image att göra. Så därför har jag nu skrivit in mig på Mopedskolan och ska ta mitt förarbevis redan i slutet av denna månad. Jag hoppas dock att jag kommer att köra bättre i Stockholm än vad Audrey Hepburn gjorde i Rom:
Metro, Retro Vespa, Din Scooter

Inga kommentarer: