HBT-sossen tipsar om andras blogginlägg (och en rapport från Tankesmedjan)

I detta inlägg tänker jag pusha för andra nätrötters blogginlägg.

Alliansfritt Sveriges inlägg "Vi moderater måste alltid vara beredda att ompröva vår politik" visar, medelst gamla valaffischer, att Moderaterna inte alls är beredda att ompröva sin politik.
-
Erik Laakso skriver på Arvid Falk att Vi behöver ett rosornas krig:
-
Jag skriver i rubriken att vi behöver ett rosornas krig men då menar jag inte det där vanliga ständigt pågående tjafset om höger och vänster eller girighet efter makt där allt är ett spel där man ständigt är redo att hugga en tidigare bundsförvant i ryggen. Nej jag menar att vi behöver ha en spänst mellan fackföreningsrörelsen och partipolitik där det inte är möjligt att låsa upp varandras handlingskraft i överenskommelser som motverkar rörelsens viljeinriktning. Vi behöver ha en fri och kampvillig fackförening som även i verkligheten och inte bara i retoriken utgör motstånd mot partiet. Vi behöver ha ett fack som först säger: “Hur löser vi det här” och inte först säger att partiet får lösa det genom lag.
-
Rebellas blogg skriver Kristina Persdotter att hon skäms över hanteringen av de apatiska flyktingbarnen och som medlem kräver Persdotter en utredning ska klarlägga orsakerna, men också föreslå åtgärder för att Socialdemokraterna "inte ska bedriva dylik rasistisk politik igen".
-
I mitt inlägg Centern säljer sin själ! skrev jag om Centerns svek - genom att säga ja till kärnkraft. Nu öppnar den Moderatstyrda regeringen dörren för uranbrytning i Sverige. Om detta skriver Lars G Linder i inlägget Uranbrytning - nej tack!. Cato den äldre avslutade alltid sina anföranden med Carthaginem esse delendam (för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras). I likhet med Cato, avslutar Linder alltid sina inlägg med Det är dags nu. Dags för rättvisa! Så även i detta inlägg.
-
Eva-Lena Jansson har läst Birgitta Ohlssons (FP) debattartikel i Expressen och undrar i sitt inlägg Glömde Birgitta Ohlsson bort vårdnadsbidraget?
-
Till syvende och sist vill jag pusha för en ny rapport från Arbetarrörelsens tankesmedja - Blockpolitiken på väg ut i kommuner och landsting. Ove Andersson berättade om rapporten på ett lunchseminarium i Grottan idag. Ett exempel på att blockpolitiken är på väg ut i kommuner och landsting är Den nya majoriten i Sörmlands landsting. Sedan den 26 augusti 2008 utgör Miljöpartiet, Folkpartiet och Socialdemokraterna den politiska majoriteten i landstinget Sörmland. Den nya majoriteten i Sörmland gillas inte av Per Schlingmann.

Inga kommentarer: