Hur ska jag göra för att komma över vägen?

Jobbkongress. Bloggkongress. Partikongress. Den börjar nu på onsdag - Socialdemokraternas kongress.
-
Mats Engström ser, å ena sidan, kongressen som en jättelik tankesmedja, å andra sidan ser jag kongressen som en politisk pride - Sosse Pride. Istället för Pride House, Pride Garden och Pride Park, befinner vi oss på Centralen och Stockholmsmässan, där kongressombud, åhörare, bloggare, journalister med flera är samlade. Nu är tiden inne att formulera den socialdemokratiska berättelsen för 2010-talet, skriver Helle Klein i Aftonbladets ledare. Klein skriver även:
-
Det är visserligen inte det stora­ starka partiet som träffas på Älvsjömässan utan ett något skakigare S-parti som inte trivs med oppositionsrollen. Alltför länge har Socialdemokraterna ägnat sig åt sorgesamtal efter valförlusten i stället för att tydliggöra ett politiskt alternativ.
-
Det är hög tid att (S) kommer ut ur oppsitionsgarderoben. Det har varit tre år av sorgearbete, rådslagsarbete, självkritik och även ett historiskt samarbete med Vänsterpartiet och Miljöpartiet. Kongressen bör vara en styrkeuppvisning: vi är Sossar, vi är stora, vi är starka, vi är stolta - Sosse Pride!
-
Det kommer att bli fem intensiva dagar såväl politiskt som socialt. Dock finns det ett aber - hur ska jag göra för att komma över vägen? Jag bor nämligen i Högdalen. Med cykel tar jag mig lätt till Stockholmsmässan i Älvsjö, men jag vill åka EU-moppe dit. EU-moppar får inte åka på cykelbanor. Det finns en bro över vägen där bara cyklar och fotgängare får befinna sig. Någon som vet hur jag tar mig från Högdalen till mässan med moppe?
-
Tidigare inlägg: Jobbkongress, 7,7 kg kongressmaterial
SvD, Peter Andersson, Johan Westerholm, Anna Vikström, Veronica Palm, Robert Noord, Fredrik Pettersson, Ola Möller, Carin Lidman, Ingela Hoatson, NSD, Kristian Krassman

1 kommentar:

Erik Laakso sa...

jag föreslår att du åker på cykelvägen ändå ;)