Kulturbloggens uppmaning i bloggosfären: Kulturfyran

Torsdag och dags för Kulturbloggens kulturfyra:

Torsdag och dags för kulturfyran. På mitt nattduksbord ligger några böcker som väntar på att bli lästa. Nu undrar jag:
-
1. Vilka böcker ligger och väntar på att bli lästa hos dig?
Jag försöker ta mig igenom Luder av Helen Walsh (men gillar den inte). Jag ser dock fram emot att läsa Flickorna från Riyadh av Rajaa Alsanea.
2. Vilken film väntar på att du ska se den?
Jag har äntligen sett Indiana Jones och ser nu fram emot Narnia: Prins Caspian.
3. Vilken kurs väntar på dig? Alltså: om det inte är någon kurs som väntar på dig undrar jag ju: vilken kurs skulle du vilja gå?
Om jag hade pengar... skulle jag vilja studera Forensic Archaeology vid Bournemouth University.
4. Vilken bok väntar på att bli skriven av dig? Om du skulle skriva en bok, vad skulle det vara för bok?
När jag pluggade, skrev jag 100 A4-sidor på min Mac Classic. Det var början på en deckartrilogi om den bisexuella polisinspektören Julia Mancini som lever och verkar i Uppsala. Mancini och hennes partner Dina är båda poliser och ingen av dem har kommit ut ur garderoben. Den första boken skulle (ska?) heta Den fromme mannen, efter en Eva Dahlgren-låt. Den andra boken skulle (ska?) heta Medeas döttrar, då en av huvudrollerna är en doktorand vid Antikens kultur och samhällsliv. Jag ville (vill?) bli Sveriges svar på Anne Holt. Min Mac blev dock stulen, jag hade ingen back up på mina filer och då gick luften ur mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Luder är en vidrig bok för lika vidriga människor. Människor som levt i en skyddad värld och vill se hur the är "on the wild side". Sorgligt. Att den är så populär får mig att gråta. Och att skolbibliotekarier (på gymnasier) köper in den får mig att vilja dö.