KDD - Kriminaldauerdienst

-
Kriminaljouren är en tysk serie som har köpts in av svt. Äntligen en serie som inte är amerikansk! Jag såg de två första avsnitten igår, (på datorn när jag jobbade. Vi får inte surfa på jobbet, men lyssna på radio och titta på svt, får vi göra). Streaming är något som jag gillar starkt och jag är glad att svt satsar på denna teknik. Kriminaljouren visade sig ha en smygflata i en av huvudrollerna. Det är gruppledaren Kristin som kämpar med att komma ut ur garderoben.
-
P.S. Att ha två halvtidsjobb kan vara rörigt ibland. Idag var jag övertygad om att jag skulle jobba som vakt och infann mig på RH 06:40. Det visade sig att jag var ledig idag. Det kändes dock snopet att åka hem och sova, så jag begav mig till Sveavägen 68 för att kolla posten (detta i uniform). Om någon frågar mig om jag är ombudskvinna för S-kvinnor i Stockholm, innan jag hinner smita hem, får jag väl säga att S-kvinnor har anlitat mig i egenskap av vakt.

Inga kommentarer: