Fram med palestinasjalen

USA och min mor har samma åsikt om palestinasjalar läser jag i Aftonbladet. Min mor är en stor anhängare till Israel och hatar palestinasjalar. Ett tag hade jag bara palestinasjal, framför allt när jag träffade min mor, men efter att ha blivit kallad "vänstersossen" (jag hatar etiketter), har jag blivit mycket sparsam med min användning av palestinasjalar. Nu syns dock palestinasjalar (om än i modiferad variant) även på Stureplan. TV-stjärnan Rachel Ray har just en sådan sjal på sig. Det är inne med palestinasjalar. Palestinasjalar finns i alla möjliga varianter (se till exempel bild ovan och fler varianter här). Paranoida amerikaner som drar alla över en kam... var är världen på väg?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dumma hjärntvättade amerikaner!!
Har de missat att det är typ toppmode att ha på sig palestinasjal? Jag som inte ens bryr mig om politik har det på mig när jag är ute på stan, riktigt snyggt!! :)
Fan vad amerikanerna har gjort bort sig när de ser hela världen som terrorister......

Anonym sa...

Nej du, de har stoppat reklamen med Rachel Ray därför att en majoritet amerikaner uppfattade hennes sjal (som egentligen inte var en palestinasjal, men liknade en) som att hon skulle stödja palestinsk terrorism.

Hon har därefter förklarat att hon inte alls stödjer palestinska terrorister och att sjalen definitivt inte var en palestinasjal.

Så trasan är ganska ute på de flesta platser i värlen.