Teflonhögern

Inlägget har fått namnet Teflonhögern, eftersom jag inspirerats av Anna Hellgrens ledare med samma titel. Alliansens valmanifest är försenat, men inte skriver högerns ekokammare om detta. Jag vill veta varför det är försenat. Vilka frågor leder till mest huvudbry för the mighty one - Fredrik Reinfeldt?

-Vi är faktiskt tre partier som vill göra förändringar i LAS. Ni Moderater är faktiskt bromsklossar, säger C, FP och KD till Reinfeldt. Reinfeldt suckar och försöker förklara att Moderaterna endast retoriskt har blivit kollektivavtalskramare och LAS-anhängare. Som den storebror han är, försöker han lugna sina småsyskon, men han är irriterad och har huvudvärk. Hans tankar går till Göran Persson.
-
Vad är det ni inte förstår?! Klart som korvspad att vi moderater har blivit LAS-anhängare. Man vinner inga val i Sverige om man inte låter som en Sosse.
-
Jag vill ha burkaförbud!, säger Jan Björklund.
-
Janne, vad håller du på med? Vi har ju kommit överens om att FP är det parti som ska göra utspel som lockar till sig SD-sympatisörer. Det är bara utspel, inget vi vill göra konkret, säger vice statsminister Maud Olofsson.
-
Vårdnadsbidraget ska bli obligatoriskt och de som tar ut det ska få 6000 kronor. Det är ett vallöfte som jag inte viker en tum från, muttrar Göran Hägglund. Maud Olofsson hinner före Reinfeldt och väser till Hägglund:
-
Om du visste hur mycket vi i Centern har fått gett upp på grund av Alliansen Göran! Ingen jävel vill ha ditt vårdnadsbidrag. Du ska vara tacksam för att ditt parti över huvud taget får vara med!

Jag vill just nu befinna mig på Harpsund. Jag vill vara den där flugan på väggen. Snälla Reinfeldt, kan inte jag få komma? Jag lovar att inte blogga om era interna stridigheter (jag läcker bara lite till de andra elefanterna inom NetRoots).

Läs även Aftonbladets artikel Här möts de i hemlighet.

Inga kommentarer: