Ta en paus i valrörelsen...

... och se pjäsen Kvinna klädd i solen på Stockholms Stadsteater.

Igår var jag och min fru på genrepet av denna pjäs och vi politruker skrattade många gånger igenkännande. Pjäsen har premiär 20 augusti och handlar om politik, vilket jag anser är ett legitimt skäl att ta en kort paus i valrörelsen för att få skratta och uppleva lite teater i två timmar. Ja, i pausen kan man, om man som teaterbesökare har ett förflutet i MUF och inte riktigt kan släppa valrörelsen för två timmar, bjuda laget runt i baren och uppmana teaterbesökarna att rösta på Moderaterna. Tillbaka till pjäsen.

Socialliberalerna har fått 6,5 procent av rösterna och partiet har därmed blivit vågmästare. Varken de Rödgröna eller Alliansen har möjlighet att bilda regeringen och partiledaren för Socialliberalerna, Anna Kruse, väntar på att talmannen ska ringa henne. Kruse vill bli familjeminister (och han kan gå över liv för att nå detta mål). Utan att avslöja för mycket av själva handlingen, måste jag ändock berätta om Kruses assistent - Marlene Carlsson. När jag såg denna Carlsson igår gick tankarna till Filippa Reinfeldts pressekreterare Cherine Khalil och jag misstänker att Louise Boije af Gennäs har läst Khalils blogg.

Pjäsen är bra. Gå och se den!

Inga kommentarer: