Träsket Facebook Del II

Jag älskar Facebook och har skrivit om detta fantastiska fenomen tidigare. Tack vare bloggaren Alter Ego hittade jag artikeln Facebook for Dummies och via den Vett & Etikett för Facebook. Jag har nu skrivit i statusrutan: Använd poke-funktionen måttligt och med aktsamhet.

Maryam Yazdanfar använder sig av det mer brutala "sluta kasta får på mig", men även hon har återvänt till träsket Facebook. Jytte Guteland har hittat denna roliga film som jag skrattade gott åt.

I helgen var jag och Facebook separerade. Jag försökte koppla upp mig via mobiltelefon, jag sprang omkring med min bärbara dator i hopp om att det inte alls var fel på nätverkskortet, utan att det var "radioskugga" i min mors lägenhet, men ack det ville sig icke. Inte förrän jag var på jobbet i morse kunde jag och Facebook återförenas och då försvann även abstinensen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ag blir rädd när jag läser om abstinensen över materiella saker, speciellt om livet ska kretsa kring ett community, att sitta framför en skärm istället för att träffa folk ute i verkliga livet. Det är sorligt.

Anonym sa...

Jag håller med dig - men det värsta är nog att det är öppet för alla att tycka så mycket även om saker och företeelser som man inte har den ringaste kunskap om.
Hur skall alla mycket unga personer kunna skingra agnarna från vetet?
För mig är dun nya "dumheten" som florerar på sociala medier skrämmande.

MC