Fynd gjordes på Normals auktion

Igår skrev jag att jag skulle på bokauktion till stöd för Normal förlag. Tiina Rosenberg var auktionsutropare och om hon tröttnar på sitt nuvarande arbete, så har hon en framtid som utropare. Rosenberg assisterades av Elisabet Qvarford (som bloggar på Gerillabloggen, Miljöpartiet de grönas webbgerilla).
-
Vilka fynd jag och Åsa gjorde! Ja, inte bara vi, utan alla som var där och ropade in konst, böcker, smycken och "dejter" med författare. Vi ropade till exempel in tre böcker som Hanna Wallsten har skrivit för blott och bart hundra kronor. Jag har länge velat läsa I hennes våld, men inte haft råd att betala fullt pris. Jag vet att det var ett skambud som vi lade, men det tog Åsa och jag igen när vi budade på Åsa Petersens bok Bortom normen. I paketet ingick även en "dejt" med Åsa Petersen. Jag kommer naturligtvis att blogga om "dejten" när den går av stapeln.
-
Vi ropade vidare in ett smycke som Annika Lantz har gjort. Jag har blivit en Gudrun Sjödén-tant, säger Lantz till Aftonbladet. Ängeln kommer min svärmor att få i present. I Normals tält i Pride Garden köpte vi även två grymma anteckningsböcker.
-
För er som missade denna fantastiska auktion, så finns det ju fortfarande möjlighet att köpa Normals böcker. Gå in på hemsidan och botanisera. Normal förlag behövs! Räddningsaktionen fortgår.

Inga kommentarer: