Friday I'm in love


Jag har haft en fantastisk dag på jobbet idag. Jag har inte jobbat i Radiohuset på evigheter, men idag lyckades jag pricka in en makalös fredag.
-
Först spelade Asha Ali live i hangaren. Sedan kom Tiina Rosenberg och jag berömde henne för hennes arbete som auktionsutropare i Pridegarden.... och sen, sen kom... MARIT BERGMAN som skulle till Lantz i P4. Underbara Marit Bergman som jag lyssnade på i Almedalen och på Priden. Marit Bergman som (hitintills) gjort den bästa Pridelåten - Casey, Hold on. En låt som jag spelade på repeat, när jag led av Post-Pride Depression. Jag brukar inte bli till mig när jag träffar kändisar, men Bergman är ett undantag. Jag lyckades åtminstone kläcka ur mig att Casey, Hold on är den bästa pridelåten. Hon frågade då om jag sett videon till den och jag svarade att jag bara sett videon från TV4 och hon berättade att de för någon dag sedan lagt ut den officiella videon på YouTube (se ovan).
-
Ja, det är inte allt som hände - jag och min fru löser ju Melodikrysset varje lördag i hopp om att vinna en av de begärliga klockorna - nu besitter jag en sådan klocka! Ja, ni kan tycka det är tantvarning på mig, när jag avslöjar att jag nästintill slaviskt följer Melodikrysset - men prova en lördag - ni kommer också att fastna i Melodikryssträsket.
-
Det enda mörka moln på himlen är dock att jag eventuellt inte kommer att lösa Melodikrysset i morgon då jag befinner mig på kursgården vid Rösjön för Rebellahelgen... hm... Nu ska jag dock ila till tunnelbanan för att åka ut till Rösjön.
-
Trevlig helg!

Inga kommentarer: