Tack Göran Hägglund och Kristdemokraterna!

Kristdemokraterna kommer inte att närvara på Stockholm Pride. Kristdemokraternas partiledare, Göran Hägglund, kommer inte att delta i den stora partiledardebatten som RFSL anordnar under priden.

Tack Göran Hägglund och Kristdemokraterna för att ni är tydliga. Nu vet vi, som står upp för alla människors lika värde och alla människors lika rätt, vilket parti vi inte ska rösta på 19 september 2010.

Fler som skriver om detta är Peter Andersson, Makthavare, Trollhare, Alliansfritt Sverige, Martin Moberg, SvD, Expressen, Krister Fahlstedt, SvD2

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Göran Hägglund som står upp för vad de flesta tycker i denna fråga. Äckligt är detta abnormala beteende!

Anonym sa...

Hade jag blivit utbuad året innan hade inte jag heller kommit tillbaka.
Dessa intoleranta pride-personer måste lära sig att respektera andras åsikter och värderingar.

Anonym sa...

Ja, det är fullkomligt normalt att ha psykiska problem som gör att jag inte kan tycka om andra människor. Hur ska jag kunna tycka att jag är förmer än andra om jag inte får trampa på dom?

Anonym sa...

Tycker att den enda som har "Pride" är just Hägglund =)

Klart från o med idag vilket parti som får min röst i valet

Emelie sa...

Det ar val anda var och ens ratt att tacka ja eller tacka nej till en inbjudan, minister eller ej? Om ahorarna inte ar intresserade av Hagglunds asikter och argument, vilket visades tydligt forra gangen nar man ohyfsat nog buade at en inbjuden talare, sa bor ju inte heller Hagglund slosa en massa tid pa sa intoleranta manniskor. RFSLs arroganta installning till att alla ska lyda deras order bor dessutom justeras, tycker jag.

Anonym sa...

Människofientliga åsikter kan inte gömma sig bakom ordet åsiktsfrihet.
Det fanns gott om människor som TRODDE på Hitler.

Anonym sa...

Skönt att det finns ett parti som står upp för vettiga värderingar. Sexualitet är en privatsak, jag tycker det är äckligt med allt detta trams. Låt även HBT mötena vara en privatsak. Medierna borde ägna sin tid åt något som kan bidra till landets utveckling eller hur arbetslösa kan få jobb, inte åt allt Pride