Vi är här nu

Vänner,Jag ska erkänna en sak för er. Någon enstaka gång känner jag mig sliten av mängden resor och möten. Det finns dagar då jag helst inte vill stiga upp ur sängen. Det är inte ofta – verkligen inte! - men det har hänt. Ni kanske känner igen det där, dagar då man vill ligga kvar i sängen, dra täcket över huvudet och somna om. Men när det händer så brukar jag tänka… ”Fyra år till med Fredrik Reinfeldt”… Och då, mötesdeltagare, då studsar jag upp ur sängen!


Vi har varit och lyssnat på Lars Ohlys tal. Han höll ett helt okay tal. De flesta applåderna fick Ohly när han sa att vi i höst kommer att få se Sveriges första kvinna på statsministerposten.

Jag kan sätta en peng på att högerskribenter kommer att utmåla Ohly som en oansvarig, slösaktig bolsejevik. Ytterligare pengar kan jag sätta på att de även kommer att spekulera i vilken ministerpost Ohly kommer att få.

Det här blev ett kort inlägg, då jag sitter på restaurang Friheten och väntar på Att Springtimes allsång ska dra igång.

Inga kommentarer: