Förödelse, förakt och ett "feministiskt" initiativ

Jag sitter på Hamnplan 5 och lyssnar på Saman Faramarxi, spoken word-poet. Välkommen till min förödelseort är rubriken på ABF-eventet. I ögonvrån ser jag Gudrun Schyman bränna pengar. Precis som Anders Svensson tycker jag att FI visar ett förakt för vanliga människor.

Hon är omringad av journalister, fotografer och andra nyfikna. Schyman stormtrivs i strålkastarnas ljus. Jag funderar på vad FI:s nästa initiativ blir - bokbål?

100 000 kronor... för samma summa kan man rädda 400 flickor från akut undernäring.

Aftonbladet

3 kommentarer:

Anonym sa...

mainfestationen handlade ju om att visa att kvinnor tjänar mindre än män. Att inte se det eller ens prata om det är det verkliga föraktet mot fattiga som just är kvinnor.
Vad har sossarna själv för politik på det området? Ingenting. var emd och skapa en verklig förändirng istället för att gnälla på dem som verkligen vill göra något åt diskrimineringen.

Kjell Stjernholm sa...

länkar idag

Alexandra Einerstam sa...

Lilith - genom att bränna 100 000 kronor - vi träffas IRL och pratar om vad VI verkligen kan göra