60 dagar kvar


Nu går dagarna i en rasande fart och jag inser att det blott och bart är 60 dagar kvar till valet. Jag befinner mig någonstans i Dalsland och den tidning som dimper ner mellan 11 och 13 i brevlådan heter ttela och är liberal. Dagens ledare, skriven av Stina Morian, ondgör sig över Socialdemokraternas nya annonskampanj. Tttela köper under sommaren sina ledare från Liberala nyhetsbyrån, annars handlar artiklarna mest om jordgubbar, hammockar och lokala nyheter.

Jag har försökt ta mig igenom Maud Olofssons bok Ett land av friherrinnor. Jag hade för avsikt att recensera den här på bloggen, men det blir ingen recension. Jag klarade inte av att läsa den från pärm till pärm. Jag lade ifrån mig Olofssons bok i ett tidigt skede och läste istället Lena Sundströms bok Världens lyckligaste folk.

60 dagar kvar.

Idag har vi grillat, cyklat till lanthandeln (ja, det finns en sådan sex kilometer bort) och nu står rabarberpajen i ugnen. Ikväll är det Morden i Midsomer.

Fyra dagar kvar, sedan återvänder jag till Stockholm lagom till Stockholm Pride... för en politruk som jag känns det ovant att inte ägna mig åt politik i två veckor, men om vi ska köra ända in i kaklet, är det en välbehövlig paus.

Egentligen vill jag skriva en massa inlägg om Kristdemokraterna, boken NetRoots (som snart kommer ut), hbt-frågor... men jag lägger band på mig själv.

Bloggen går på sparlåga, men så gör också resten av Sverige.

Inga kommentarer: