Socialdemokraternas dag

Idag, 8 juli, är det Socialdemokraternas dag i Almedalen. I morse fick jag ett rykande, färskt exemplar av Mona Sahlins bok Möjligheternas land och när jag kom till det rödgröna centret, efter ett intressant seminarium (som jag återkommer till i ett separat inlägg), läser jag på Kulturbloggen följande:
Förtroendet för Mona Sahlin har ökat. Tidningen Resumé berättar (ännu så länge bara i pappersupplagan) att förtroendet för Mona Sahlin ökar med hela 10 procentenheter, från 22 till 32 i Novus Opinions förtroendemätning och ligger därmed trea efter Fredrik Reinfeldt och Maria Wetterstrand.
Solveig Ternström har hoppat av Centerpartiet och säger till Aftonbladet: Jag vill stödja Mona Sahlin.

Enligt säkra källor (som står mycket nära Sahlin), har vår partiordförande inspirerats av vad bloggarna inom NetRoots vill att hon ska tala om ikväll. Det innebär att vi kommer att få se och höra ett fantastiskt tal.

Socialdemokraternas dag - vilken underbar dag.

Fler som bloggar om Socialdemokraternas dag är Peter Högberg, Martin Moberg och Claes Krantz.

[UPPDATERING]
Och som på beställning kom just Mona Sahlin in till det rödgröna centret och hälsade på alla. Jag måste erkänna att jag passade på att få Sahlins bok signerad.
Läs även de Rödgrönas artikel i DN idag.

Inga kommentarer: