I Coralines värld? (Del II)

När jag kritiserade Socialdemokraternas valaffischer till Europaparlamentet inspirerades jag av Stationsvakts inlägg och inlägget fick rubriken I Coralines värld?
Stationsvakt skrev:
Många har ju stört sig på att Mona Sahlin och Marita Ulvskog är så hårt photoshoppade på valaffischen, eller om det är sminkade de är. Först tänkte jag att det är väl lätt gjort att trolla tillbaks strukturer och rynkor, men sen kom jag att tänka på att den naturliga kopplingen är ju Coraline - hon som hamnar i en alternativ verklighet - där allt är (till synes) perfekt och tillrättalagt, men där man har knappar som ögon.
Nu är det tyvärr dags för del två i temat photoshoppade valaffischer. Socialdemokraternas nya annonskampanj lanserades i helgen och Jonas Morian skriver:
Sahlin är hårt stylad och photoshoppad. Inte ett hårstrå ligger fel och hon ser knappt ut att vara en dag över 35, trots att passet säger något annat. Avsikten förefaller vara att framställa henne som mogen men samtidigt ungdomlig, fast förankrad i verkligheten men samtidigt en erfaren ledare.
Sahlin ser banne mig yngre ut än jag.

På Socialdemokraternas hemsida toppas sidan av bokomslaget till Sahlins bok. Jag föredrar den bilden av Sahlin framför de hårt stajlade bilderna. Hur kunde Sahlin godkänna dessa bilder?

Relaterat: Mona Sahlin kommer ut som tant

Inga kommentarer: