Det gröna folkhemmet. Rådslagsmaterialet

Rådslagmaterialet till Det gröna folkhemmet har några år på nacken (sju för att vara exakt). Jag (och många med mig) har letat med ljus och lykta på Socialdemokraternas hemsida efter detta rådslag, men förgäves. Författaren bakom rådslagsmaterialet, Peter Andersson, har bara ett pappersexemplar (och det är han väldigt rädd om). Även om materialet finns att låna på Arbetarrörelsens arkiv och bibliotek (ej hemlån), vill jag helst ha ett nätexemplar.

En annan nätrot, Victor Svedberg, har också ett pappersex., men ingen scanner. Efter mycket tjat från min sida har nu denna Svedberg tagit sig tid att fotografera varje sida och lägga ut dessa i en pdf-fil. Kanske inte den mest optimala och snygga pdf-filen - men det går i varje fall att läsa texten. Därför vill jag rikta ett stort tack till Svedberg, som gjort det möjligt för mig (och andra) att fortsätta utveckla visionen om Det gröna folkhemmet.

Läs även Martin Mobergs inlägg Dag(s) att ta tag i visionerna om det gröna folkhemmet...

Tidigare inlägg i serien Det gröna folkhemmet. Version 2.0:

"Partiet ska vara Sveriges mest nyfikna, öppna, progressiva och ödmjuka"
Jämlikhet och utveckling. Årets Första Maj-märke
Comeback för Det gröna folkhemmet

[Gästbloggare] Johannes Åsberg
[Recension] Välfärd utan tillväxt
Det gröna folkhemmet. Version 2
Det gröna folkhemmet: Att skapa ett jämlikt och hållbart samhälle
Lena Sommestad: "Målet är ett jämlikt och hållbart samhälle"
Lena Sommestad
Rönnebergaseminariet - Red Bull för röda rosor
Det goda samhället
Det gröna folkhemmet (del II)
Det gröna folkhemmet


2 kommentarer:

Marika sa...

Vilken hjälteinsats från Victor!

Victor Svedberg sa...

Det var så lite så!