När journalister vet mer än vad medlemmarna gör

Det är banne mig inte okay. Oavsett vad - borde de socialdemokratiska medlemmarna informeras före media.

Det som gör mig förbannad just nu, är att Aftonbladets journalist Eva Buskas får veta vem som blir kanslichef före mig. Någon kanske säger: "men det är en läcka". Ja, men... om jag vore kommunsekreterare (hallå Olle Burell!) och anställde en ny kanslichef... då går man genast ut med ett mejl till alla medlemmar i Stockholms arbetarekommun.

Jag börjar tröttna på allt fulspel i politiken. Jag gav mig in i politiken för att jag ville förändra. Inte för att bli falangsosse, inte för att ägna mig åt fulspel... jag vill det fina i politiken.

Och för faaaaaaaaaaaaaan.... ta bort den fula bannern Socialdemokraterna förändras nu (åtminstone gör som sossarna i Östergötland och byt färg)... och om jag får se en endaste pop up till på hemsidan då jlar.

[UPPDATERING]
Kvinnan som anställs, blir anställd i Stadshuset... att vara en egen redaktion och ägna sig åt all research själv... även jag kan fela... men faktum kvarstår... borde inte medlemmarna informeras först?

[UPPDATERING 2]
Läs även Sandro Wennbergs inlägg om ett annat fulspel.

Inga kommentarer: