Kampanjmakarna på 68:an (Socialdemokraternas partihögkvarter på Sveavägen 68) har återigen misslyckats. Denna gång gäller det en eftervalskampanj som, i mina ögon, är urusel. Jag är inte ensam om att skaka på huvudet åt denna kampanj. På sin blogg skriver Björn Andersson:
Den andefattiga foldern ovan hör också till denna eftervalskampanj. Nu förän [ros] dras Socialdemokraterna-foldern "stoltserar" med två tomma baksidor. Två tomma sidor får härmed illustrera den tomhet, vilsenhet och innehållslöshet som nu finns i partiet.
Men idag skämdes jag för Socialdemokraterna! Hur tänker de när vi ska gå ut med samma reklam som Alliansen? Det var osmakligt, otaktiskt, vulgärt och helt feltänkt! Alla säger att vi behöver bli ett tydligt alternativ till Alliansen. Då köper Socialdemokraterna samma logga som Alliansen när det ska kampanja om denna förrändring. Ljusblå text med likadana versaler. Nu blir det debatt om loggan istället för innehållet! Vi kastade dem i papperskorgen Gör om. gör rätt och framförallt gör bättre!
Den andefattiga foldern ovan hör också till denna eftervalskampanj. Nu förän [ros] dras Socialdemokraterna-foldern "stoltserar" med två tomma baksidor. Två tomma sidor får härmed illustrera den tomhet, vilsenhet och innehållslöshet som nu finns i partiet.
Tidigare inlägg: S-kampanjer som inte övertygar
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar