"Mata inte trollen"

För ett tag sedan läste jag ett briljant blogginlägg om människor som inte har egna bloggar, men som gärna kommenterar på andra bloggar. Det var en S-bloggare som hade skrivit inlägget, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad han heter och därmed kan jag inte länka till inlägget. Däremot halkade jag in på Trottens betraktelser som länkar till ordet internettroll. Det är ju ett helt underbart ord, men den där S-bloggaren kallade dem för något annat. Någon som vet vad?
-

Apropå roliga ord så heter snabel-a Klammeraffe (klätterapa) på tyska.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det tragikomiska med att kalla personer som skriver kommentarer på en blogg för "troll":
Etiketten tycks användas mest frekvent av personer som går upp i limningen av att någon annan ids påpeka brister i bloggarens argumentation, förtydligar rena faktafel eller som kort och gott har en från bloggaren avvikande åsikt.

Så länge det sk trollet i sin kommentar slickar bloggaren medhårs så är det sällan något problem - uppenbarligen - oavsett hur off-the-topic kommentaren är...

Well, it makes us laugh, anyway.