Jag blir så förbannad på företag som försöker lura folk att det är "gratis". Ingenting är gratis! Titta bara på annonsen till vänster.
-
Här får jag intrycket att det enda jag behöver göra för att få en iPod är att delta i en undersökning, men när jag går in på företagets hemsida visar det sig att så är inte fallet. I varje fall inte om man läser det finstilta, nämligen villkoren (och jag har valt att förminska texten så att det blir extra svårt):
-
När du accepterar villkoren samtycker du samtidigt till att delta i EuroAds Sveriges stora undersökning. Som tack för hjälpen deltar du samtidigt i utlottningen av ett presentkort på 5000:- till ICA Supermarket.V innaren dras den 23 september 2008 och meddelas personligen. Extra: På sista sidan i tävlingen får alla deltagare möjligheten att få en iPod Shuffle. Det enda du måste göra är att anmäla dig till LotsMoreFree som är GRATIS. Därefter ska du ta emot ett gulderbjudande samt att tipsa 3 vänner om LotsMoreFree som också måste ta emot ett gulderbjudande (min kursivering). Det är enkelt och lät. Reklamundersökningen sponsras av: Centrio Group, Receptposten, EA mail, Bingoliner och Pointshop.Samtidigt samtycker du till att motta spännande, gratis nyhetsbrev från sponsorerna. Du kan givetvis säga upp nyhetsbreven när som helst.Genom deltagande accepterar du dessutom att Vinn Fina Priser kan kontakta dig via telefon/sms. Tack på förhand för din hjälp.
-
Det räcker med andra ord inte att vara med i undersökningen. Jag måste anmäla mig till LotsMoreFree, ta emot ett gulderbjudande och tipsa tre vänner, som i sin tur måste ta emot ett "gulderbjudande". Det här är vilseledande reklam och ett solklart fall för Konsumentombudsmannen!
Ledig onsdag
1 vecka sedan
1 kommentar:
Min mamma sa allid: "om något låter för bra för att vara sant är det en väldigt stor chans att det är för bra för att vara sant."
Skicka en kommentar