Göran Perssons memoarer - nu i pocket

Min väg, mina val heter Göran Perssons memoarer. I dagarna kommer Perssons memoarer ut i pocket. Kommer det att bli en bästsäljare? Tveksamt.
-
Jag vill läsa om personen Göran Persson och inte om statsminister Göran Persson. Jag fick nämligen en överdos av statsmannen Persson när svt visade dokumentärserien Ordförande Persson. Därtill förlorade vi valet i och med att svenska folket var förbannat trötta på gulaschbaronen Göran Persson.
-
Hur mycket har Göran Persson skrivit själv? Han beviljades nämligen 700 000 kr från Riksbankens jubileumsfond och pengarna gick till att avlöna assistenten Mats Andersson, före detta medarbetare i statsrådsberedningen. Ingen dålig lön för en spökskrivare, om nu Andersson fick hela summan.
-
Bokus presenterar Persson sin bok på följande sätt:
-
Kära läsare,
Efter tio år som statsminister och ytterligare fyra år i regeringen har jag skrivit en bok om mitt liv i politiken. Jag har skrivit om vägen dit och om valen jag gjorde. Jag har skrivit om människorna och makten, om rådslagen och resultaten, om bakslagen och framgångarna, om striderna och umgänget politiker emellan. Och jag har skrivit om politiken. Något svårare finns inte. Finare finns inte heller. Jag har strävat efter att göra berättelsen sådan att den ger rättvisa åt politikens rika och sammansatta natur. Nu får boken tala för sig själv. Nedan följer några utdrag ur den. Vänliga hälsningar till Sveriges alla bokläsare från Göran Persson.
-
Jag vill se en socialdemokratisk The audacity of Hope. Mona Sahlin - är det inte dags att börja fila på något i stil med The audacity of Hope?

Inga kommentarer: