Pride, pride, pride

Ja, inte blev det många timmars sömn (läs tre timmar) igår... men jag lyckades ta mig till Pride House tillsammans med partikamraten Anna och lyssna på ett briljant föredrag om insemination som Kicki Svahnström höll i. Tyvärr kunde inte jag och Anna stanna kvar till slutet, då vi var nödgade att åka till Pride Park och öppna HBT-socialdemokraternas tält. Annas fru var förresten med i Pride Masters. Jag vet dock inte vem som vann golftävlingen. Någon som vet?
-
Den första ledamoten som kom till vårt tält var Agneta Gille. Det var hennes första pride, men hon stormtrivdes (åtminstone som jag uppfattade det). Den ledamot som lyste starkaste var dock Eva-Lena Jansson. Hon städade, kokade kaffe, pratade med folk, diskuterade (retades en del med mig). Jag förstår inte hur hon hann med allt. Jag hoppas dock att hon samtidigt hann ha kul. Jag är i varje fall imponerad av henne!
-
Fler ledamöter var naturligtvis i vårt familjetält: Hillevi Larsson, Kerstin Andersson, Maryam Yazdanfar, Börje Vestlund, Fredrik Lundh, Caroline Helmersson-Olsson, Inger Jarl Beck, Göran Nordlander, Désirée Liljevall, Elisebeht Markström, Helena Frisk... nu har jag säkert glömt någon - förlåt i så fall. I varje fall fick jag äntligen träffa Maryams man Martin, som jag läst mycket om på Maryams blogg.
-
Mona Sahlin kom förbi en sväng och är det någon som fungerar som "en sockerbit för flugor" så är det Mona Sahlin. Ryktet om att hon befann sig i parken spred sig som en löpeld. Hon var briljant som vanligt.
-
Jag blev intervjuad för DN, som ville veta varför de olika partierna befann sig på pride (vi får se om det kommer med).

-
I dagens DN kan ni se ett tv-inslag om mina vänner Åsa och Charlotta som lever polyamoröst. De har tidigare figurerat i DN med artikeln Johanna älskar flera.
-
Ibland kan samtal och diskussioner missuppfattas och tolkas annorlunda beroende på parterna. Linnea missuppfattade mig och jag bad om ursäkt.
-
Nya medlemmar har anslutit sig till motståndsrörelsen. Jag vet inte hur många medlemmar vi i nuläget har rekryterat, men det märks att det råder ett stort missnöje med borgarnas politik. Jag välkomnar alla nya medlemmar och välkomnar även Åsa och Christian (v och m), som hänger osedvanligt mycket i vårt tält med tanke på deras politiska läggning.
-
Idag, fredag, skall jag först åka till Gamla Stan och lyssna på en diskussion om surrogatmödraskap. Det är HBT-liberalerna (ja, ja, jag vet, men det finns fortfarande några socialliberaler inom fp som är helt ok) som håller i denna kunskapshöjande diskussion. Efter det blir det en sväng till Pride Park för att se om jag får sällskap till vår picknick som går av stapeln klockan 15 idag. Plats: M/S Louisa vid Street.

Inga kommentarer: