Gubben Frost, förtroenderåd, förändring, förnyelse och framtid

Genom fönstret ser jag att gubben Frost har varit framme här i Farsta. Jag sitter i arbetsrummet, känner värmen från elementet och dricker en After Eight latte medan jag surfar, chattar, läser mejl, svarar på mejl, ringer några samtal och får några samtal.

Det är en spännande vecka för politruker och jag riktigt myser. Igår valde Farsta socialdemokratiska stadsdelsförening att nominera Linnea Björnstam till kommunsekreterare (läs gärna mitt inlägg I egenskap av enskild partimedlem nominerar jag följande S-kandidat...) och ikväll har Hbt-socialdemokrater Stockholm ett medlemsmöte för att bland annat utse en kandidat till kommunsekreterarposten.

På lördag sammanträder Socialdemokraternas förtroenderåd i Stockholm och igår fick jag besked att jag är en av 10 bloggare som fått ackreditering dit. Inom Öppna kriskommissionen (ÖKK) pågår en febril verksamhet. Jag ska till exempel ägna stora delar av dagen till att läsa och kommentera rapporter, men efter detta inlägg måste jag tyvärr ge mig ut i kylan och inhandla proviant innan jag kan ta itu med dagens uppgifter. Jag kan även avslöja att Jesper Nilssons artikel Öppna Kriskommissionen har inte förstått vad de kommit fram till, diskuteras livligt bland initiativtagarna till ÖKK. Staffan Lindström skriver till exempel Äntligen debatt kring Öppna Kriskommissionen!

På fredag ska jag gå på ett seminarum som anordnas av Prime, United Minds och Arenagruppen. Titeln på seminariet är Vägen ur en kris och medverkande är bland annat Ulrika Schenström före detta statssekreterare (M), Jytte Guteland ordförande SSU, Katrine Kielos ledarskribent Aftonbladet, Niklas Nordström före detta SSU-ordförande och seniorkonsult på Prime, Tobias Baudin, vice ordförande Kommunal och Jenny Madestam statsvetare. Diskussionerna leds av Ewelina Tokarczyk, före detta kommunalråd Göteborg.

När jag surfade in på Peter Anderssons blogg, såg jag att han har använt en logga till sitt inlägg Den politiska framtidsdebatten i full fart som jag inte gillar. Därför illustreras detta inlägg av en något omgjord logga (tack Stationsvakt), som Andersson gärna får använda.

Inga kommentarer: