Efterlyses: äldreboende som respekterar människan

Edith Henningsson 84 år har levt med katten Curry i 11 år. Nu måste hon sälja katten på blocket, eftersom hon ska flytta till ett äldreboende och katten är ett "hot" mot pälsdjursallergikerna.
-
Henningsson beskriver Curry som sin bästa vän. Varför kan inte äldreboendet som hon ska flytta till ha separata avdelningar. En för de med husdjur och en för de som är allergiker?
-
En tanke jag har haft när jag leker "när jag har vunnit drömvinsten på lotto" är att öppna ett äldreboende, där gubbar och gummor får ta med sina husdjur.
-
De får börja dagen med två centiliter whiskey (för att få igång blodomloppet). Maten som serveras ska vara lagad med kärlek och omsorg i det kök som finns på själva äldreboendet. Till lunch får de gärna ta ett glas vin, till middagen en snaps eller två.
-
På mitt äldreboende ska det finnas en relaxavdelning med bubbelpool och bastu. I allrummet ska det finnas en öppen spis och en riktigt stor teve med högtalaranläggning. På ett äldreboende i Ockelbo har pensionärerna börjat spela Nintendo Wii som terapi (se bild). Det ska de även få göra på mitt äldreboende.
-
Aftonbladet

Inga kommentarer: