Klassiker med nya omslag

Wuthering Heights, Pride and Prejudice och The Scarlett Letter är tre böcker som fått riktigt snygga omslag. Jag såg dem på Pocketshop, men de finns säkert att köpa i andra boklådor också. Jag såg även att Pocketshop på Sergels torg sålde Penguinmuggar.
-
Jag och min fru ska ju flytta till Farsta i mitten av januari och har nu bestämt att arbetsrummet ska gå i orange (vardagsrummet kommer att gå i rött, köket i blått och sovrummet i grönt). När vi var på IKEA i helgen gjorde vi ett riktigt fynd - två Billy Jäderhyllor + vitrindörrar för under tusenlappen. Nu är vi på jakt efter en orange taklampa och en orange matta.
-
Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.

1 kommentar:

Karin Berg sa...

Jag har också sett de nya omslagen. Jättesnygga.
Vi köpte en orange matta på ikea..så det ska finnas där.