Välkommen till verkligheten?

Välkommen till verkligheten är moderaternas nya slogan... Det finns bara ett krux - denna slogan är redan upptagen av föreningen Grunden, som inte gillar att bli förknippade med de "nya" moderaterna (jag förstår dem).
-
Trots protester från föreningen Grunden vill inte moderaterna ändra sin slogan. Varför inte? Välkommen till verkligheten kommer ändock inte att förknippas med moderaterna. Välkommen till moderaternas verklighet, hade varit en mer passande slogan.
-
Jag gillar slogans, jag gillar pins och jag gillar knappar. År 2006 hade MUF kampanjen Jag vill också byta statsminister. Under 2006 års Pride fick jag en sådan knapp av en moderat. Nu är jag glad att jag tog emot den, den går nämligen att återanvända.
-
Att sno en slogan från en förening, som inte vill bli förknippade med moderaterna, är fel (till och med oetiskt) anser jag. Att återanvända en knapp med meningen Jag vill också byta statsminister är humor!
Andra som bloggat om detta är bland annat In Your Face och Dumheterna

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, Grunden är ju en förening för människor som på olika vis har det svårt och såna har ju moderaterna alltid gillat att sätta sig på.