Och ytterligare ett schlagerinlägg *kors i taket*


Sångerskan Marija Šerifović (Serbien) vann! Jag skrev tidigare om just denna sångerska och Charlotte Pirellis kommentarer kring denna.


Mina tre favoriter: Serbien, Ungern och Moldavien är alla så kallade östländer. Många har irriterat sig på östländerna i ESC. Det talas om skandal. "En dyngtävling" säger Ola Salo i The Ark. "I natt dog Eurovision" skriver Markus Larsson. Andra röster som gör sig hörda i media är "splittra ESC i en öst- och en västtävling".

Var tog den vackra Europatanken vägen? Tillhör inte östländerna Europa? Är de ett B-lag? Mig veterligen tillhör vårt grannland Finland öst? Förra året hördes inga protester när Lordi vann och är det några som "kompisröstar", så är det väl de nordiska länderna?


Jag anser att rätt låt vann!


(Bild: Expressen)

2 kommentarer:

Eva-Lena Jansson sa...

Hade själv Molitva som favorit, men gillade också Georgiens bidrag. Läs gärna vad Katrine Kielos skriver på sin blogg om kritiken.
http://www.kkielos.blogspot.com/

Krassman sa...

Alexandra: Jag blev så jävla arg när jag läste dessa gris nationalistiska halv rasist uttalanden om Serbiens förkrossande seger. Så arg att det blev en debattartikel.