Varför mejlar TCO mig?

På kort tid har jag mottagit mejl från såväl Sture Nordh som Elisabeth Qvarford, båda från TCO. Båda vill att jag ska "lägga" förslag i deras förslagslåda. Hm... Ni som känner mig vet att jag tidigare var med i Transport, men gick ur facket och var endast med i deras a-kassa. Nu har jag gått med i Akademikerförbundets a-kassa och inom några dagar är jag medlem i Handels (så nu kan mina partikamrater sluta "tracka mig"). Men varför mejlar TCO mig (och hur fick de tag i min mejladress)? Jag kan i nuläget bara spekulera... de vill ha mina förslag/synpunkter för att jag bloggat om facket (vilket innebär att de fått min mejladress via denna blogg)? De vill ha mina förslag/synpunkter för att de anser mig vara sakkunnig (*skratt*), de vill ha mina förslag/synpunkter för att jag är socialdemokrat (s-kvinna, hbt-sosse, avantgardist, kampanjeledare et cetera)? Nu är jag så nyfiken, att jag funderar på att mejla dem detta blogginlägg. Jag återkommer om jag får klarhet i detta mysterium.
-
(Bild: Sture Nordh, ordförande för TCO)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Alexandra
Varför vi vill att du ska lämna förslag? Jo eftersom vi vill ha förslag på hur just du tycker att facket borde förändras. Ja, vi har koll på dig som bloggare eftersom vi på TCO har fattat att bloggare är en viktig del av dagens opinionsbildning. :-)
För oss är det självklart att be om förslag även från folk som inte är medlemmar i något av TCOs 16 förbund. Vi vill få in idéer från alla, inte bara dem som är aktiva i facket.
Dessutom har vi faktiskt träffats och jag utgår från att du, liksom jag har många förslag på hur facket skulle kunna bli bra på tex hbt-frågor.
Dina förslag får du gärna lämna på www.facketförändras.nu eller så kan du komma förbi Odenplan där jag kommer att stå vid Sveriges största förslagslåda under lördagen.