Belsebub, borgarna & Boultbee

Det verkar som om det inte går en dag utan att jag läser om Boultbees framfart. Jag har i ett tidigare inlägg skrivit om Boultbee, men blir återigen upprörd när jag läser DN:s artikel Skärholmens bibliotek oroas av chockhöjd hyra.
-
Samma utveckling kommer att ske i nio andra köpcentra som Boultbee äger, däribland Högdalens centrum. Jag bor i Högdalen och oroar mig för det jag redan har sett hända i Högdalen.
-
Det här var köpcentra som tillhörde allmännyttan, men som borgarna har sålt till privata investerare. Privata investerare som blott och bart tänker på vinst och inte tar hänsyn till några andra faktorer.
-
Jag blir rent ut sagt jävligt förbannad! Borgarna säljer ut vår allmännytta. Hur i helvete fick de mandat till detta? Det är en skandal!

Inga kommentarer: