Harry Potter

I fredags passerade jag Västerlånggatan på väg till tunnelbanan. Människor köade till nattsläppet av den senaste (sista?) Harry Potter-boken. Många var utklädda. Det gjorde mig glad. Om jag hade varit några år yngre, skulle jag nog ha varit en av dem.
-
Denna gång hade jag dock bestämt mig för att inte falla för Harry Potter-febern. Fem av de sju böckerna har jag nämligen i en snygg svart vuxenversion. Egentligen är det bara fyra, för den femte har jag lånat ut till någon som inte lämnat tillbaka den (snart slutar jag att låna ut böcker!). The Half-Blood Prince har jag i hårdpack. Omslaget är jättefult! Den förstör hela min Harry Potter-samling, men när den släpptes, hade jag inte tålamodet att vänta på "vuxenversionen".
-
Igår åkte jag dit igen. Jag befann mig i ett köpcentrum i Upplands Väsby där de sålde Harry Potter and the Deathly Hallows för 178 kronor. Omslaget är lika fult som föregående bok, men den här gången hoppas jag att innehållet är bra.

1 kommentar:

Eva-Lena Jansson sa...

Vuxenversion? Betyder det att vi har en barnversion? Och här försöker jag lära mina barn att det inte är utsidan som räknas...