Pride, pride, pride

Tidningar och teve är fulla av pridenyheter, hbt-nyheter. Det är måndag och nu har det börjat. En vecka då människor från små och stora orter kommer till Stockholm för att umgås
med likasinnade. Glenn Hysén ska invigningstala, vilket har skapat debatt. Hillevi Wahl har skrivit en bra krönika i Metro om Glenn Hysén. Anders Selin har skrivit en debattartikel i DN om samme man. Det kanske är den nya grejen för pridestyrelsen, allt för att väcka publicitet - en som förtjänar att invigningstala och en som skapar rubriker som homofob? Jag respekterar deras åsikt. Men även jag har rätt till en, säger Hysén till SvD. Nu vill jag verkligen veta vad Hysén säger på onsdag.

128 av 130 socialdemokratiska ledamöter säger ja till könsneutral äktenskapslagstiftning (DN). Jag är nyfiken på varför den ena säger "nej" och den andra "möjligen".

Kristdemokraterna håller sig undan priden och paraden (SC).

Jag har gjort ett fantastiskt test (observera ironi) i Expressen - Stora sexualitetstestet. Jag vacklade visst i min heterosexualitet... troligtvis homosexuell eller bisexuell. Åh nej, jag vacklar... hur ska jag tolka Expressens svar på mitt test? Är det dåligt eller är det bra att vackla i sin heterosexualitet. Nej, skärpning Expressen - gör ett roligare test och roligare svar.

Gay-O-metern är ett annat test precis lika tillförlitigt (observera ironi) som testet i Expressen. Jag är visst "43 % gay" och vidare "very open-minded between the sheets". Jag gillar dock bättre det svaret än Expressens svar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

POSTAT AV: M A N U E L

Stärk hetero-normativiteten! Jag som sportmänniska motsätter mig Hysen som talar på pride eftersom jag anser att han blivit hjärntvättad att börja tycka att det är acceptabelt med homosexualitet!

Karin Berg sa...

Hoppas du har haft en bra sommaren och får ett festligt Pride! Ska in och kolla paraden med ungarna om vädret är bra.

Anonym sa...

Jag hatar allt genuint typiskt svenskt. (Mona Sahlin)
Källa: Expressen, 26 juli 2002.

Alexandra Einerstam sa...

Till Manuel: All kärlek är bra kärlek!

Till Karin: Vi har en picknick också eller om det är två... gå in och kolla på www.hbts.se. Vad kul att du kommer och kollar paraden!

Till anonym 2: jag vill inte spekulera, men är det inte Mona-citatet just ett citat där undertexten är att man blir så jla trött på sd och hur de behandlar det svenska på ett så felaktigt sätt, att det är fel med en sådan patriotism.... och vad är egentligen genuint, typiskt svenskt?