Hejdå Centern, trevligt att träffas



Med siffrorna 174-172 röstades riksdagen ja till att tillåta nya kärnkraftsreaktorer i Sverige. Jag funderar på om jag ska ringa på min borgarbracka till mor som, när det begav sig, röstade på linje 3. Min kära, gamla mamma som till och med varit med i Centerkvinnorna (och om jag inte missminner mig röstar hon fortfarande på Centern i kommunvalet, men Moderaterna i riksdagsvalet).

Min mamma må vara borgare, min mamma må vara höger, men jag vet att hon fortfarande anser att linje 3 är rätt väg att gå. En utbyggnad av kärnkraften vill hon inte se.

Om de Rödgröna vinner valet 19 september kommer vi att riva upp beslutet!

Tidigare inlägg: Centern säljer sin själ!, Atomreggae* , Hög tid att Centern byter namn till Mauderaterna (eller byter partiledning), Men, Mellin!

SvD, DN, SVT, SR, Aftonbladet

2 kommentarer:

Intelliwell sa...

Vilket oförskämt tilltal till sin mor. Och du förväntar dig respekt...

Alexandra Einerstam sa...

Fredrik - stämningen är rå men hjärtlig. Även om jag kallar min mamma för "borgarbracka" älskar jag henne.