Stefan Wikén - en nätrot bland många

Stefan Wikén och jag träffades när han var ersättare i riksdagen och jag jobbade som vakt i Cephalus (S-kansliet). Vid den tidpunkten hade inte Wikén börjat blogga. Han började blogga först 2008, men under två år har han utvecklats och blivit en riktigt skarp bloggare. Jag erkänner att jag är dålig på och länka (jag har blivit ännu sämre i och med att min nuvarande blogger) och jag beundrar honom (och Martin Moberg) för att de alltid länkar.


Därför tillägnar jag Wikén ett eget inlägg och hoppas att fler upptäcker Stefan Wikéns blogg Stefans konspirationer. Det är en läsvärd blogg. Wikén skriver ofta om politik på riksplan, men ibland får vi läsa om vad som händer i Krokums arbetarekommun (där Wikén är ordförande).

Wikén är en nätrot bland många. I skrivandets stund är vi nästan 600 bloggare i nätverket NetRoots. Med andra ord är vi en politisk kraft att räkna med.

Tidigare inlägg: Victor Svedberg - en nätrot bland många

1 kommentar:

Stefan Wikén sa...

Tack för de fina orden.