Victor Svedberg - en nätrot bland många

Vi är några bloggare från nätverket NetRoots som, under helgen, har samlats på Bommersvik för överläggningar. Jag förstår att vissa är avundsjuka, för det har varit intressant, givande, roligt, ja helt enkelt fucking amazing.

Det är en förmån att få komma ut till Bommersvik, uppleva den natursköna omgivningen, den anrika miljön, äta god mat, dricka gott, basta, bada vak och utbyta tankar, tips och idéer.

Extrakul är att få träffa bloggare IRL. Jag har till exempel bytt några ord med en ung man vid namn Victor Svedberg. Han är ordförande för Ung Kristen Vänster och bloggar under eget namn.

Ett inlägg jag fastnade för när jag ögnade igenom hans blogg var Konsekvenserna av att homosexuella tillåts gifta sig. Svedberg skriver:

Jag har suttit och tittat igenom kristna blogg-portaler och blivit påmind om att det finns många som aldrig tröttnar på att sitta och fantisera ihop de mest märkliga potentiella konsekvenser av att homosexuella får gifta sig.

Jag var en av dom som blev glad när Socialdemokraternas ungdomsförbund som första ungdomsförbund i Sverige på kongressen i Uppsala i somras, antog ett HBT-program för att tydligt visa att vi vill stärka HBT-personers ställning i samhället.

Victor Svedberg är en nätrot bland många. I skrivandets stund är vi 550 bloggare i nätverket NetRoots. Med andra ord är vi en politisk kraft att räkna med.

Av 550, så har cirka 20 bloggare samlats på Bommersvik denna helg. Peter Andersson skriver vilka det är här. Ikväll ska förresten Peter Andersson lära mig och Johan Westerholm att dansa linedance.

Inga kommentarer: