SD:s valfläsk


Igår skrev jag om Sverigedemokraternas syn på sexualitet, familj och jämställdhet. Idag läser jag på SR/Ekot att SD vill sänka skatten rejält för pensionärer. 13 miljarder kronor i ett första steg.
-
Det finns nog en och annan missnöjd pensionär som kan tänka sig rösta på SD. Därför vill jag påminna om följande: om SD kommer in i riksdagen kommer de att sälla sig till högerblocket. Det är högeralliansen som har, under denna mandatperiod, diskriminerat landets pensionärer medelst hårdare beskattning. Kom ihåg det på valdagen.
-

2 kommentarer:

Erik sa...

Och pensionärerna hade det himla bra under Göran Persson menar du?

Alexandra Einerstam sa...

Erik - jag talar inte om Persson. Jag talar om den politik vi driver nu. Vi har ägnat oss åt självkritik under oppositionsåren, därför får du även se en förnyelse av vår politik.