Bommersvik & NetRoots

Ikväll utgår fredagsmyset med hustrun till förmån för en helg på Bommersvik med ett gäng progressiva bloggare från nätverket NetRoots, (ett nätverk som, i skrivandets stund, har 550 stycken bloggare).

Kurs- och konferensgården Bommersvik har varit navet för den svenska arbetarrörelsens konferenser och kurser sedan 1937. Jag minns första gången jag var där. Det var en medlemshelg för medlemmar i föreningen HBT-socialdemokrater i Stockholm. Jag blev helt betagen. Sedan dess innehar Bommersvik en speciell plats i mitt hjärta.

Nästa helg har jag återigen förmånen att åka till Bommersvik, då med styrelsen för HBT-socialdemokrater i Stockholm.

Det borde faktiskt ligga i partiets intresse att varje medlem i Socialdemokraterna får uppleva Bommersvik.

Fler som skriver om Bommersvik och NetRoots är Röda Berget, Peter Högberg, [s-buzz], Peter Andersson, Hannah Bergstedt, Storstad och Claes Krantz

Inga kommentarer: