Bad Girls

Mina svärföräldrar har ett sommarhus i Dalsland. Det är ett underbart ställe, där kan man varva ner, bada, läsa, lösa korsord eller bara vara. Ibland blir jag dock trött på att läsa, bada, lösa korsord et cetera. Speciellt långa regniga dagar.

Det är si så där med täckningen för mobil och mobilt bredband och teven har endast tre kanaler (SVT1, SVT2 och Tv4). En och annan DVD-film finns det under tevebänken, men om man har sett I hetaste laget tre gånger redan?

Idag kom jag att tänka på en serie som har några år på nacken och som svensk teve endast visat två säsonger av - Bad Girls (officiell hemsida här). Några säsonger av denna serie skulle kunna rädda en regnig sommar.

Serien utspelar sig i ett kvinnofängelse. Den påminner lite om långköraren Kvinnofängelset, men den är betydligt bättre och snyggare. Jag gillar specifikt kärlekshistorien mellan fängelsedirektören Helen Stewart och internen Nikki Wade.

På YouTube kan man söka på Bad Girls + Helen Nikki och träffarna blir många. Här är till exempel en:



Förstår ni nu varför denna serie har blivit en favorit bland flator?
Nu ska jag leta efter Bad Girls på till exempel Amazon. Min förhoppning är att någon nätsajt har den kompletta boxen, med alla 10 säsonger.

Inga kommentarer: