Därför rödgrön valseger

Martin Moberg har skrivit ett långt men läsvärt blogginlägg som bör läsas i sin helhet - Politik för fler jobb, klimatomställning och minskade klyftor...

Jag har också skrivit på samma tema som Moberg ett flertal gånger. Ett axplock: Därför vinner de Rödgröna valet, "Varför ska jag rösta på ditt parti?", Gör jämställdhet till en valfråga!, Jobb, jämlikhet och jämställdhet.

Nästan varje dag dyker en opinionsmätning upp. De som läser min blogg, har säkert märkt att jag inte kommenterar dessa evinnerliga opinionsmätningar. Jag anser nämligen att opinionsbildning är viktigare. Valet avgörs på valdagen - så enkelt är det. Vi behöver inga opinionsmätningar som visar att det kommer att bli ett mycket jämt val. Det har vi vetat länge.

Det är, i skrivandet stund, 109 dagar kvar. Vi rödgröna kommer att köra ända in i kaklet. Även du kan bli en rödgrön valarbetare!

Sverige behöver en ny färdriktning. Ett rödgrönt samarbete för framtiden – Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet – är överens om att vi behöver en regering som investerar i fler jobb, arbetar för minskade klyftor och tar klimatfrågan på allvar. Tillsammans kan vi rödgröna hjälpas åt för att vinna valet 2010!

Andra som skriver på samma tema är Peter Andersson, Johan Ulvenlöv, Johan Westerholm, Peter Högberg

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du inte kommenterar opinionsundersökningarna - de ger mig hicka varje gång jag läser dem. Sen är det ju befogat att misstänkliggjöra de flesta av dem.