Varför riskkapitalbolag "investerar" i skola

( Klicka på bilden så blir den större. Bilden är från ETC)

Det finns en anledning till att riskkapitalbolag "investerar" i skolan. Skolan är nämligen en miljardbransch. För ett riskkapitalbolag finns endast en drivkraft - vinst. Det vore en sak om en viss del av vinsten återinvesterades i denna "miljardbransch", men icke. Våra skattepengar hamnar utanför Sveriges gränser, i skatteparadis. Vill vi verkligen ha det så?

Det är dags för en rödgrön regering!

Analys från Arbetarrörelsens tankesmedja


2 kommentarer:

Tobias sa...

Rosta Rodgront? Varfor da? Det finns ju en spricka i sossarna om det ska ga att ta ut vinst, och det ar sossarna ar inte officiellt emot det.

Rosta istallet pa vansterpartiet isf. Jag ar ju iofs inte vansterpartist eller rodgron alls. Men ska man rosta sa ska man rosta ratt.

Alexandra Einerstam sa...

Tobias!
Även om jag är Sosse, behöver det inte innebära att jag följer partilinjen till punkt och pricka. Vi opinionsbildar inom partiet.

Jag har inget emot vinst. Vad jag motsätter mig, är att allt försvinner utomlands. Jag vill att det ska finnas ett krav att en del av vinsten skall återinvesteras.