Torsdagsmys och fredagsmys med Lena Philipsson

Alldeles strax ska jag byta om till väktaruniform och bege mig till Berwaldhallen för att sitta i den minimala vaktkuren några timmar. Det är samma procedur i morgon kväll.

I mitt inlägg Anställningsnummer 2997 berättar jag om baksidorna med jobbet som vakt, men det finns naturligtvis fördelar med jobbet. Att arbeta när Berwaldhallen har konserter är en sådan fördel (en annan är att jag kan läsa böcker och skriva när det är lugnt).

I kväll och i morgon spelar Lena Philipsson tillsammans med Sveriges Radios Symfoniorkester. Ni som känner mig, vet att jag inte är någon schlagerflata, eller rättare sagt - jag har inte kommit ut ur schlagergarderoben ännu. Dock hyser jag den största respekt för Lena Philipsson. Hon har varit med länge på den svenska scenen och jag har faktiskt en favorit med Lena Philipsson och det är denna:



Och vet ni vad det bästa med vaktpassen i Berwaldhallen är? Vi får använda internet (och jag kan därmed blogga).

Foto: Anna-Lena Ahlström

1 kommentar:

Martina sa...

Tänk att tillfällen till att blogga har börjat värderas så högt nuförtiden ;-)